15. toukokuuta 2013

Valmennusleiri ja muita tarinoita... ;)

Noniin, valmennusviikonloppu siis oli ja meni ja opittiin yhtä sun toista. Luentoja oli ainakin seuraavista aiheista: YFUn säännöt, viisumit ja muut tärkeät paperit, kulttuurieroista, small talkista ja arkielämästä vaihtovuoden aikana. Kaksi viimeisintä oli kivoimpia ja hyödyllisimpiä aiheita mun mielestä. 

Äitikin oli ihan innoissaan ja kotona rupes printtaamaan mulle jos jonkinnäkösiä paperinippuja, sivuja on yhteensä varmaan 300... Jossain vaiheessa nekin täytyy kai lukea. :D

Äitille tarttui omasta valmennuspäivästään mukaan myös idea siitä, että otettaisiin meille vaihto-oppilas (ehkä joskus). Voisi kyllä olla tosi mielenkiintosta kokee vaihtovuosi ikäänkuin toisesta näkökulmasta, mut kunhan ensin ite pääsee taas takas Suomeen niin voi taas miettiä sitä. :) Tosin eihän sitä tiedä mitä noi keksii sillä aikaa kun oon poissa...

Nyt seuraa sitten kunnon jytky...: 
MÄ SAIN ISÄNTÄPERHEEN!!!!!! Mun perhe asuu Coloradossa, Castle Rock-nimisessä kaupungissa. Pari sähköpostia on jo lähetelty ja mukavilta vaikuttavat. :) Enempää en yksityisyyssyistä kerro ainakaan vielä, mutta koulu on jo tiedossa ja koulunkäynti alkaa 13. elokuuta, eli lähtö saattaa olla jo heinäkuun lopussa... Mutta onneks on vielä kesää jäljellä. ;)

Koko vaihtovuosi muuttu paljon konkreettisemmaksi ja realistisemmaksi leirin mutta ennen kaikkea perhetiedon saamisen myötä. Jännittää ja pelottaa ja oon tosi innoissani! Nyt pitää vaan luoda heihin hyvä suhde ja selvitä tästä kouluvuodesta loppuun!

2 kommenttia:

  1. Oi onnea!! Colorado kuulostaa ihan mahtavalle! :)

    VastaaPoista
  2. Löysin sun blogin vast nyt, mutta onneks olkoon isäntäperheestä!! Mullakin matka alkaa kohti Coloradoa via YFU ens syksynä :) Käy kattomassa munkin blogia, jos kiinnostaa :)
    http://wholewaytotheusa.blogspot.fi/

    VastaaPoista