22. lokakuuta 2013

Syysloma

Viimeviikko oli siis lomaa ja ehdittiin käydä siellä Arkansasissa moikkaamassa sukulaisia. Sen jälkeen kotona mulla ei oikeestaan ollut muuta tekemistä kuin lueskella Nälkäpeli-kirjoja ja ottaa rennosti. Ei hassumpi syysloma!



Yks päivä käytiin kuitenkin host-äidin kanssa tossa läheisessä kuntokeskuksessa, mihin meillä on kortit ja ekaa kertaa kolmeen kuukauteen hyppäsin altaaseen! Oli tosi kiva päästä uimaan pitkästä aikaa ja pitää alkaa käydä siellä nyt useemminkin että olis ees vähän paremmassa kunnossa kun uintikausi alkaa marraskuun alussa... Oon tosi ilonen että tää mun perhe pystyy viemään mua jopa niihin aikasiin aamuharkkoihin. :) Saa nähä kuinka rankkaa siitäkin sitten tulee... Mutta koskaan en oo ollut näin ylpee mun FINLAND-uimalakista!

Perjantaina alkoikin tapahtua: järkättiin nimittäin sleepover eli yökylä kaikille meijän koulun (tyttö)vaihtareille meillä! Kokoonnuttiin ekaks yhessä kahvilassa tuolla Castle Rockin keskustassa ja sieltä kahvin jälkeen lähettiin ottamaan senior-kuvia koulun vuosikirjaan. Kaikki seniorit ottaa siis sen tavallisen koulukuvan sijaan vähän hienomman kuvan jossain kivassa ympäristössä, monet jopa menee ammattivalokuvaajan luokse. Me kuitenkin otettiin toistemme kuvat ja oli tosi hauskaa!

Vasemmalta: minä, Elen (Armenia), Kate (Ukraina), Anna (Saksa) ja Marlene (Meksiko)


Minä ja Asdis (Islanti)

Meiksi ja Kate :)

Mie ja Elen :)

Me kaikki The Barn-nimisessä ihanassa sisustuskaupassa :)



Minäminäminä ja tän vikan kuvan valitsin sinne vuosikirjaan :)



Sen jälkeen mentiin pariin sisustuskauppaan, ja varsinkin jälkimmäisestä löyty vaikka mitä ihanaa, tosin vielä en ostanut mitään... Onhan tässä vielä kaheksan kuukautta jäljellä. :) Yhessä vaiheessa löydettiin piano ja Kate alkoi soittelemaan ja pian jo laulettiinkin porukalla siellä keskellä kauppaa! Vihdoin kun päästiin meille niin vietiin kamat alakertaan ja hengailtiin siellä. Pelattiin bilistä ja pöytäfutista ja heitettiin tikkaa (jep, sisällä). Sen jälkeen syötiin ja siirryttiin kattomaan leffoja ja lakkaamaan kynsiä, eli aika tyttömäistä puuhaa oli. :) Nukkumaan mentiin kolmen jälkeen... Aamulla tehtiin pannareita ja vohveleita aamupalaksi ja sitten kaikkien täytyikin lähteä kotiin. Oli tosi hauskaa näiden tyttöjen kanssa ja vihdoinkin tuntuu että on oikeita ystäviä. :) 


Lauantaina mentiin myös pesemään koirat Wag'n'Wash-nimiseen paikkaan ja oli kyllä karvanen kokemus... Kun tultiin takas niin Kyle oli tuttavaperheen kanssa ampumassa kiekkoja ja mentiin sitten mukaan. Ekaa kertaa pitelin asetta ja sitten oltiinkin jo ampumassa haulikolla! Olin vähän shokissa sen jälkeen mutta voinpahan sanoa että oon ampunut ihan oikeella aseella! 



Sunnuntaina olikin aika hoitaa kaikki lomalla jääneet tekemättömät jutut koulua varten mutta ehdin myös tehdä jotain kivaa: leipoa pullaa!! Reseptin kääntäminen oli vähän haasteellista, eikä taikina meinannut kohota ennen kuin vasta uunissa mutta ihan tyytyväinen olen lopputulokseen ja hyvältä maistui. :)


Eilen mentiin taas salille aamukuudelta ja sitten reippaana kouluun loman jälkeen... not. Noh, ens viikolla Halloween, kolmisen viikkoa synttäreihin, siitä vielä viikko Thanksgiving-lomaan ja siitä enää pari viikkoa jouluun! Nopsaan se aika menee. :) Täällä on jo pari kertaa tullut lunta ja ilmat viilenee. Kohta on talvi ja laskettelupassi odottaa käyttäjäänsä. Sitä ootellessa... Heipsulivei!





4 kommenttia:

  1. Oot sairaan kaunis!! :)

    VastaaPoista
  2. Ootsä siis harrastanu suomessa uintia? Ajattelin et uimalakin perusteella vois olla niin :D No mut harvoin kuulee et joku vaihtariks lähteny alkais harrastaa vaihdon aikana uintia/jatkaa sen harrastamista :) vaikuttaa btw muuten mukavalta toi sun vaihtopaikkas ja perhees

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha juu varmaan ihan kuka vaan ei alkais uimaan 7 kertaa viikossa :D mä oon itse asiassa harrastanut taitouintia viitisen vuotta, lopetin kyllä pari vuotta sitten mutta uintitausta löytyy :) ja mukava mun perhe onkin ja oon tyytyväinen että päädyin siihen "terveellisimpään" osavaltioon :D ootko itekin vaihtarina?

      Poista